Formula 1'de sezonun altıncı yarışı olan Monaco Grand Prix, özellikle son yarım saatiyle heyecan yaşattı. Torro Rosso'nun Belçikalı pilotu Verstappen'in kazasıyla piste güvenlik aracının girmesi, yarışın tüm seyrini değiştirdi ve otomobillerin arasındaki farklar kalkmış oldu. Mercedes'ten Nico Rosberg, Verstappen'in hatasını iyi değerlendirip birinci olurken; 2013 ve 2014'ten sonra üst üste üçüncü kez Monaco Gran Prix'yi kazanma başarısı gösterdi. Ferrari'den Sebastian Vettel 2. olurken; Mercedes'ten Lewis Hamilton ise 3. olarak podyumun son basamağını tamamladı.
Dar yolları ve virajlarıyla pilotların birbirini geçmesinin zor olduğu bilinen Monaco GP'de, genellikle yarışa pole pozisyonunda başlayan pilot, yarışı birinci bitiriyordu.. Böyle aklımıza kazınmıştı Monaco.. En yakın örneklerini Rosberg'in son 2 zaferinde görmüştük. Bugün de Hamilton'dan kuvvetli ve hızlı Mercedes otomobiliyle aynısını bekliyorduk. Çok iyi bir sıralama turunun ardından oldukça moralliydi. Startın verilmesiyle birlikte, ilk ön sıradaki üçlü değişmedi. Hamilton, çıkışıyla birlikte birinciliği aldı ve her tur farkı açmaya devam etti. Rosberg ise ikinci sırada yarışa başlarken; start anında arkasını çok iyi korudu ve Vettel'in kendisini geçmesine izin vermedi. Vettel'de 3. sırayı korudu. Yarış, bu şekilde 64. tura kadar gitti. Hamilton, Rosberg ve arkasındaki grupla olan farkı 20 saniyeye kadar çıkardı. Bariz üstünlüğünü 64. tura kadar koruyabildi.
Verstappen yarışın kaderini etkiledi
İşte 64. turda gördüğünüz bu kaza, Monaco Grand Prix'nin tüm seyrini değiştirdi. Toro Rosso'nun Belçikalı pilotu Verstappen, pitten sonra yeni lastikleriyle birlikte Lotus pilotu Roman Grosjean'ın üzerinde ataklarını hızlandırdı. Verstappen, DRS'sini açabileceği en yanlış yerde açtı ve Fransız pilota arkadan çarptı. Torro Rosso ve bariyerler önemli bir hasar görürken; güvenlik aracı devreye girdi. Yarışın bitimine son 14 tur kala, yarış bir kez daha başlıyordu. Mercedes pilotu Hamilton'un 20 saniyeye çıkardığı fark tarih olmuştu.
20 saniyelik bir avantajı bulunan İngiliz pilot, güvenlik aracının piste girmesiyle birlikte Mercedes takımı tarafından pite yönlendirildi. Yumuşak lastikleri tercih ettiler. Ancak İngiliz pilot, pitten Rosberg ve Vettel'in arkasında çıktı. Yarışta yeni sıralamaya göz attığımızda; Rosberg 1., Vettel 2. ve Hamilton 3. durumdaydı. Mercedes'in bu son derece stratejik hatası, Hamilton'a uzun zaman sonra kazanmak istediği Monaco GP'yi kaybettiriyordu. Rosberg ve Vettel pite girmeyince pit çıkışında rakiplerinin gerisinde kalan Hamilton, taze lastiklerine rağmen Vettel'i geçmeyi başaramadı ve üçüncü olarak podyumun son basamağına çıktı.
Mercedes'te Hamilton'un pite çağrılmasıyla liderliği ele geçiren Nico Rosberg, bu dakikadan itibaren her turda Vettel ve rakipleriyle farkı açtı ve üçüncü kez üst üste Monaco'da mutlu sona ulaşmasını bildi. Vettel'de ise son 14 turda lastik sorunu yaşandı. Pirelli'nin hazırladığı lastikler, Vettel'in pit stopundan sonra bir türlü ısınamadı ve Alman pilotu yavaşlattı. Bu konuda Pirelli'ye ciddi bir kınama var diğer pilotlardan ve benden... Vettel, lastikleri ısınamayınca her turda Rosberg'in arkasında kaldı. Hamilton'a da geçilmek istemeyen Alman pilot, yaptığı savunmayla yarışı 2. sırada bitirdi. Mercedes pilotu Hamilton, kendi takımının yaptığı taktiksel hata sonucu 3. olabildi.
Formula 1'de 7. yarış, iki hafta sonra Kanada Grand Prix ile gerçekleştirilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder