19 Mart 2016 Cumartesi

Formula 1, 2016 Sezonuyla Merhaba Diyor!


Formula 1'de 2016 sezonunun heyecanı, bugün gerçekleştirilecek Avustralya Grand Prix mücadelesiyle başlıyor. 5.303 km uzunluğundaki Albert Park Pisti'nde başlayacak yarış, TSİ 07.00'de başlayacak. Geçtiğimiz yıl burada yapılan mücadeleyi kazanan Mercedes'in İngiliz pilotu Lewis Hamilton, 2016 sezonuna da pole pozisyonundan başlayacak.

2015 sezonunda Formula 1'e otomobilinin hızı ve gelişmişliğiyle Mercedes, performansıyla da Lewis Hamilton damga vurmuştu. Böylelikle geçtiğimiz yılın markalar klasmanında şampiyonu Mercedes, pilotlar klasmanında şampiyonu da Lewis Hamilton olmuştu. Formula 1'in yeni sezonunda 21 yarış gerçekleştirilecek ve sezon, 27 Kasım'da sona erecek. Azerbaycan, ilk kez pist olarak bu organizasyona katılıyor.

Haas'ın organizasyona katılımıyla Formula 1'de takım sayısı 11'e, pilot sayısı da 22^ye yükseldi. Lotus takımını satın alarak adımını atan Renault, 5 yıllık aranın ardından tekrardan Formula 1'e dönmüş oldu. Formula 1'in yeni sezonundaki tüm yenilikleri, araçları, pilotları ve yarış takvimini sizler için derince analiz ettim. Hazırsanız başlayalım (:

Sıralamadaki Yenilik Pek Beğenilmedi

Formula 1'in yeni sezonunda, en çarpıcı yeniliğin sıralama turları konusunda yaşandığını söyleyebilirim. Pek çok takım bu değişikliği masaya yatırmaya başladı. Pilotlar da yeni durumdan oldukça mutsuz görünüyor. Önceki uygulamada 18 dakikalık 1., 15 dakikalık 2. seans sonunda en kötü dereceye sahip altışar pilot eleniyor ve kalan 10 isim, 12 dakika süren 3. seanstaki derecelerine göre yarışa başlıyordu. Yeni formatta ise yavaş sürücüler, seans sonunda değil, hemen seans içinde "90 saniyede bir" şeklindeki yeni sistemle elenecek. Bu uygulamanın, sıralama turlarına heyecan katması hedefleniyor. Ancak daha ilk yarış öncesinden itibaren, mutsuzluk getirdiği aşikar…

Buna göre, her seansın yaklaşık yüzde 40'lık bölümü tamamlandıktan sonra en yavaş pilot, sıralama turlarına birer birer veda edecek. Seansların sonuna kadar da her 90 saniyede bir en yavaş sürücü elenecek. Böylece 8 aracın kalacağı 3. seansın son 90 saniyesinde, iki isim "pole pozisyonu" için mücadele edecek.

Motorların Gücü Arttırıldı

2,4 litre hacmindeki atmosferik V8 yerine 1,6 litrelik turboşarjlı hibrit V6 motorların kullanılmaya başlandığı 2014 sezonundan beri zorlanan üreticiler, geliştirme kısıtlamalarının gevşetilmesiyle Mercedes ile aralarındaki farkı kapatmayı umuyor. Bu sayede rakiplerinin gerisindeki Renault ve Honda'nın, yaklaşık 70 beygir fazladan güç elde ettiği, pistin en kuvvetlisi Mercedes'in ise 1000 beygir barajına yaklaştığı tahmin ediliyor.

Egzoz sisteminde yapılan revizyonla iki çıkışa sahip olan motorlar ayrıca 2 yıldır şikayet edilenin aksine daha fazla gürültü çıkaracak. Takvimdeki yarış sayısının 21'e çıkmasıyla her otomobil, 4 yerine 5 motor kullanabilecek.

Pirelli'den Yeni Seçenek

Formula 1'in lastik sağlayıcısı Pirelli, sert, orta, yumuşak ve süper yumuşağın dışında ultra yumuşak hamurlu lastiği de bu sezon takımların kullanımına sunacak.

Pirelli, ürün gamındaki en hızlı seçenek ultra yumuşağın, süper yumuşak hamurlu lastiğe göre bir turda 0.6 saniye avantaj sağladığını söylüyor. Ultra yumuşak lastiklerin kenar çizgileri mor renkte olacak. Pirelli bu yıl ayrıca her yarış için 2 yerine 3 lastik seçeneği sunacak. Takımlara, yarış içinde bunlardan 2'sini kullanma zorunluğu getirilecek.

21 Yarış İzlenecek

Formula 1 Dünya Şampiyonası, 2016 yılında rekor düzeyde ülkenin katılımıyla 21 yarıştan oluşacak. 23 Ekim'de koşulması planlanan ABD Grand Prix'inin ise düzenlenip düzenlenmeyeceği ABD'deki organizasyon firması ile yapılan görüşmeler sonunda belli olacak. Büyük mücadele, bugün düzenlenen Avustralya Grand Prix ile merhaba diyecek. 20 Mart'ta başlayacak Formula 1'in 2016 sezonu, 27 Kasım'da perdelerini indirecek.

Geçen yıldan farklı olarak Azerbaycan ve Almanya Grand Prix'leri de takvinde yer alıyor, Azerbaycan, ilk kez organizasyona ev sahipliği yapacak. Almanya ise bir yıl aranın ardından tekrar takvime dahil edilmiş olacak.

Formula 1'in 2016 sezonunda yarış takvimi şu şekilde oluşuyor:

20 Mart: Melbourne, Avustralya

3 Nisan: Bahreyn, Bahreyn

17 Nisan: Şangay, Çin

1 Mayıs: Sochi, Rusya

15 Mayıs: Barcelona, İspanya

29 Mayıs: Monte Carlo, Monaco

12 Haziran: Montreal, Kanada

19 Haziran: Baku, Azerbaycan

3 Temmuz: Spielberg, Avusturya

10 Temmuz: Silverstone, Britanya

24 Temmuz: Budapest, Macaristan

31 Temmuz: Hockenheim, Almanya

28 Ağustos: Spa-Francorchamps, Belçika

4 Eylül: Monza, Italya

18 Eylül: Singapur

2 Ekim: Sepang, Malezya

9 Ekim: Suzuka, Japonya

23 Ekim: Austin, USA

30 Ekim: Mexico City, Meksika

13 Kasım: Sao Paolo, Brezilya

27 Kasım: Abu Dhabi, UAE

Takımlar Ve 2016 Model Otomobilleri


Ferrari: Ferrari'nin yeni otomobili, bu sezon için merakla beklendi. SF16-H adı verilen modelde, ilk bakışta burun bölümünün kısalığı dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıllara göre, beyaz renk otomobilde ağırlık kazanmış durumda… Ön alanda bir genişleme söz konusuyken; arka alan ise oldukça daraltılmış görünüyor. Pull road ön süspansiyonları, yerini push road ön süspansiyonlarına bırakmış. Avustralya Grand Prix öncesi hazırlık döneminde, Ferrari kulislerinden otomobilin motorunun önemli ölçüde geliştirildiği ipucunu da almıştık.


Mercedes: Geçtiğimiz yıl hem markalar hem de pilotlar klasmanında net şampiyonluklar yaşayan Mercedes, 2016 aracında çok değişiklik yapmadı. "The F1 W07" adlı otomobil, Mercedes'in son yıllardaki "her yerde iyileştirme" politikasına uygun bir şekilde geliştirildi. Dış görünüm ve motor konusunda pek değişiklik yaşanmazken; teknik anlamda iç tasarımda önemli yapılandırmalar uygulandı. Mercedes'in teknik sorumlusu Paddy Lowe da bunu doğrularken; aracı sürekli geliştirmek istediklerinin altını çizdi.


Williams: Williams, Şubat sonunda tanıttığı FW38 adlı yeni modelini, geçtiğimiz yılki aracını baz alarak geliştirdi. Yani çok büyük değişiklikler yapılmadı. Tasarım ve iç düzen konusunda bir farklılık görülmediği gibi; mavi, kırmızı ve beyaz renkler de ağırlığını koruyor. Williams markası, bu yıl da Mercedes motorunu kullanıyor. Burun kısalırken; hava kanallarında da yenilikler tasarlanmış.


Red Bull: RB12 adlı Red Bull'un 2016'daki yarış otomobilinde, ilk bakışta, görsel zenginlikler dikkat çekiyor. Neredeyse otomobilin tamamını kaplayan koyu mavi, bu yıl otomobile eklenen boğa figürü ile de görsel bir şölen oluşturuyor adeta… 2016 sezonu için otomobilde çok büyük değişiklikler olmadı. Burun bölümünde küçülmeye gittiler. Bu yıl, uzun anlaşmazlıkların ardından Renault motorunu kullanacaklar. Ön süspansiyon setinde ve aerodinamik hatlarında küçük değişimler yaşadılar. Infiniti ile yollarını ayırdıktan sonra sidepodlara kendi ismini yazan Red Bull takımı Renault güç ünitesinin isim haklarını satın alan TAG Heuer ile bu sezon pistlere çıkacak.


Force India: Force India'nın VJM09 adlı 2016 model otomobili için, başta marka olarak tüm Hintliler olumlu düşünüyor. Bu duruma, Hint markası için geçtiğimiz yıllardan alışkın değiliz. VJM09'da siyah ve beyaz geçtiğimiz yılki ağırlığını yine korurken; büyük değişikliklere gidilmedi. Burun kısmı kısalırken; ön süspansiyon sisteminde de değişim yaşandı.


Renault: Fransız firma, verdiği aranın ardından; Lotus markasını satın alarak ve isim değişikliği yaparak tekrardan Formula 1'e adım attı. Takımın yeni adı Renault Sport Formula 1 olurken; 2016 model araca da Renault RS16 ismi verildi. Otomobilin rengi genel olarak sarı ve arka alanda da altın renginden oluşuyor. Bu görüntüsü ile şimdiden pistlere büyük bir değişiklik katacakları aşikar… Bu yıl takımı devralan Renault, henüz altyapı çalışmalarına yeni başladı ve bu yıl önemli dereceler veya bir sıralama hedeflemiyor. Çoğu Formula 1 takımı gibi araçta ufak değişiklikler yaptılar. Geçtiğimiz yıl yarıştığı Red Bull ile yollarını ayıran Infiniti'yi de Renault'ta 2016 sezonunda sponsor olarak göreceğiz.


Toro Rosso: Toro Rosso, F1 severlerde yarattığı o genç ve sempatik takım algısını bu yıl da sürdürmeyi deneyecek. Markanın teknik ekibi kendiden çok emin ve bu yıl geçen sezonun üstüne koyarak sezonu ilk beşte bitirmek istediklerini söylüyor. 2016 model araçlarının adı STR11… Hem dizayn hem de teknik olarak pek değişiklik yapılmadı. Bu yıl da Ferrari motoru ile yarışmaya devam edecekler.


Sauber: İlk baktığımızda, göz alabildiğine mavi tonuyla dikkat çekiyor Sauber… 2016 model otomobilin adı C35 olarak belirtildi. Bu yıl Ferrari motoru ile yarışmayı tercih ediyorlar. Mekanik ve teknik anlamda çok büyük değişiklikler yapılmazken; burun yapısının küçüldüğü görülüyor. Bu yıl ortaklık anlaşması imzaladıkları CNBC'nin dev logosu da kanat bölümünde rahatlıkla görülüyor.


McLaren: McLaren markası, yeni sezonda siyahı daha da arttırmış ve simsiyah bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Yeni araca MP4-31 adı verilmiş. Ön tarafta, burnu daraltırlarken; bir S'lik kazanmışlar. Burnun iki yanına yerleştirilen aparatlar ile, hava akışını içeriden dışarıya yönlendirebiliyorlar. Arka kanat bölümünde ise bir daralma hakim… Arka-üst süspansiyon kolu, ön bölümden çok daha aşağıya yerleştirilmiş. Takımın buradan bir aero kazancı aradığı düşünülüyor. Bu, daha önce görülmemiş bir hareket ve McLaren adına büyük bir adım olarak göze çarpıyor. Bu yıl da Honda motoruyla mücadele edecekler. MP4-31'de tüm bu özellikler, araca önemli bir hız kazandırmış durumda… İspanyol pilot Fernando Alonso da bu durumdan oldukça şaşkın…


Manor: 2016'da Formula 1'in en düşük bütçeli takımı olarak dikkat çekiyor. Onca mali sıkıntıya rağmen; otomobil anlamında ellerinden gelenin en iyisini yaptılar. Yeni araçlarının adı MRT05 olarak dikkat çekerken; çoğu rakibi gibi otomobilde radikal değişiklikler yapmadılar. Mavi ve kırmızının ağırlıkta olduğu bir tasarım kullandılar. Bu yıl, Mercedes'in bu yıl ürettiği motoru kullanacaklar. Williams'ın vites kutularını ve süspansiyon sistemlerini de tercih ettiler.


Haas: Gene Haas'ın sahibi olduğu Haas markası, bu yıl Formula 1'i tamamlayan 11. takım olacak. 20162da otomobillerinin adı VF-16… Bu araç üzerinde 2 yıldır çalıştıkları ve umutlarının çok fazla olduğu konuşuluyor. Umutları doğrultusunda Fransız pilot Romain Grosjean'ı da takıma kazandırmayı başardılar. Bu yıl Ferrari motoru ile mücadele edecekler. Markanın patronu Gene Haas, VF-16'nın VF-1^lik kısmından "Viry First 1" şeklinde bir anlam çıkarsa da; takım patronu Günther Steiner, VF-16 ile ilk amaçlarının puanlar kazanmak olduğunu vurguluyor.

22 Pilot Rekabet Edecek

Formula 1'de 21 yarışın yapılacağı 2016 sezonunda 4 sürücüyle en çok Almanya temsil edilecek. Büyük Britanya'dan 3, Brezilya, İspanya, Meksika ve Finlandiya'dan ikişer, Danimarka, İsveç, Avustralya, Endonezya, Rusya, Hollanda ve Fransa'dan birer pilot piste çıkacak. Yeni sezonda mücadele edecek 11 takımın 8'i pilotlarında değişikliğe gitmedi. Mercedes, Ferrari, McLaren Honda, Force India, Red Bull, Sauber, Toro Rosso ve Williams takımları, yeni sezonda geçen yılki pilotlarına yer veriyor. Mercedes'te Lewis Hamilton ve Nico Rosberg, Ferrari'de Sebastian Vettel ve Kimi Raikkonen, Force India'da Sergio Perez ve Nico Hulkenberg, McLaren Honda'da Fernando Alonso ve Jenson Button, Red Bull'da Daniel Ricciardo ve Daniil Kvyat, Sauber'de Marcus Ericsson ve Felipe Nasr, Toro Rosso'da Max Verstappen ve Carlos Sainz Jr, Williams'ta Felipe Massa ve Valtteri Bottas yarışmaya devam ediyor.

Formula 1'de 2016 sezonunda 3 pilot ilk kez sahne alacak. Renault'da Büyük Britanyalı Jolyon Palmer, Manor'da Rio Haryanto ve Pascal Wehrlein ilk kez Formula 1 deneyimi yaşayacak. Bu arada Rio Harvanto, Formula 1 tarihindeki ilk Endonezyalı pilot olmasıyla da dikkat çekiyor. Bilindiği üzere sezon öncesi Formula 1'den Venezuelalı Pastor Maldonado, Büyük Britanyalı Will Stevens ve İspanyol Roberto Merhi olmak üzere 3 pilot ayrılmıştı.

2016 sezonunda yarışacak takımlar ve pilotları şöyle:

Mercedes: Lewis Hamilton (Büyük Britanya), Nico Rosberg (Almanya)

Red Bull: Daniel Ricciardo (Avustralya), Daniil Kvyat (Rusya)

Ferrari: Sebastian Vettel (Almanya), Kimi Raikkonen (Finlandiya)

McLaren Honda: Jenson Button (Büyük Britanya), Fernando Alonso (İspanya)

Force India: Nico Hulkenberg (Almanya), Sergio Perez (Meksika)

Toro Rosso: Max Verstappen (Hollanda), Carlos Sainz Jr (İspanya)

Haas: Romain Grosjean (Fransa), Esteban Gutierrez (Meksika)

Sauber:  Marcus Ericsson (İsveç), Felipe Nasr (Brezilya)

Renault: Kevin Magnussen (Danimarka), Jolyon Palmer (Büyük Britanya)

Williams: Felipe Massa (Brezilya), Valtteri Bottas (Finlandiya)

Manor: Rio Haryanto (Endonezya), Pascal Wehrlein (Almanya)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder